پروتز سینه و انواع آن

سه شنبه 15 فروردين 1396
11:10
مریم داوودی

انواع مختلف پروتز سینه

از سه نوع پروتز‌ سینه سیلیکونی و آب نمکی (سالین) و ژل شکل دهنده برای بزرگ کردن سینه استفاده می‌شود. نوع پروتز انتخابی متقاضی و نتایج معاینات وی تعیین کننده نوع پروتزی است که در نهایت در عمل جراحی به کار برده می‌شود.
پروتزهای آب نمکی گرد و مدور و پر شده از محلول آب نمک (سالین) استریل یعنی محلولی هستند که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. این پروتز در صورت پاره شدن تخت و صاف می‌شود و مایع آن طی فرایندی طبیعی جذب بدن می‌شود. بیماران جوانتر از
۱۸ سال نمی‌توانند از این نوع پروتز سینه استفاده کنند.

پروتزهای سیلیکونی گرد و مملو از ژل چسبنده‌ با ظاهر طبیعی هستند و باعث ناراحتی بیمار نمی‌شوند. پروتز سیلیکونی در صورت پاره شدن از بین نمی‌رود. بیمار دست‌کم باید ۲۲ سال داشته باشد تا بتواند از این نوع پروتز استفاده کند.پروتزهای ژل شکل دهنده از سیلیکونی با قدرت چسبندگی بسیار بالا و شکلی متناسب با آناتومی بدن بیمار ساخته می‌شود. به کمک این پروتزها زمان استراحت و بهبود کاهش و عوارض کمتری امکان بروز می‌یابد. البته بیماران جوان‌تر از ۲۲ سال نمی‌توانند از پروتز سینه سیلیکونی استفاده کنند.

مزایای ژل شکل دهنده عبارت‌ است از:-دوره بهبود کوتاهتر و امکان شروع مجدد سریع‌تر فعالیت‌ها و وظایف شغلی- ایمنی بیشترکاهش میزان موج‌دار شدن سینه. محل برش‌ های پروتز سینه برای قرار دادن پروتز در سینه از چند برش مختلف استفاده می‌شود. برش زیر سینه رایج‌ ترین برش مورد استفاده است که در زیر سینه در امتداد خط سینه ایجاد می‌شود. پروتز را می‌توان از طریق برش زیر بغل یا برش در امتداد هاله، یعنی ناحیه رنگی اطراف نوک سینه نیز وارد بدن کرد. تحت شرایطی خاص امکان دارد برای قرار دادن پروتز سینه برش در ناحیه ناف ایجاد شود.
دوره بهبود پس از جراحی بروز درد، تورم و احتمالاً چند تغییر موقت حسی پس از جراحی طبیعی است. بیمار می‌تواند، بسته به نوع حرفه‌اش، چند روز تا چند هفته پس از عمل به سر کار برگردد. البته درد احتمالاً تا چند هفته دوام خواهد داشت.
طول مدت جراحی با تقبل قیمت پروتز سینه عمل بزرگ کردن سینه به تنهایی معمولاً یک تا دو ساعت طول می‌کشد. اما همان طور که اشاره شد جهت کسب بهترین نتیجه، این عمل عموماً همراه با لیفت سینه (ماستوپکسی) انجام می‌شود، طبعاً جراحی ترکیبی نیاز به زمان بیشتری دارد.
محل قرار دادن پروتز سینه یا به صورت مستقیم زیر بافت سینه قرار داده می‌شود یا زیر عضله پکتورالیس دیواره قفسه سینه قرار داده می‌شود. امروزه اکثر پروتزها زیر این عضله قرار می‌گیرد.
بررسی نوع بیهوشی یا بی‌حسیبرای این که بیمار کاملاً راحت باشد، با تقبل هزینه پروتز سینه ، عمل بزرگ کردن سینه معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. البته گاهی داروی آرام‌ بخش از راه سرم وارد بدن می‌شود و بیمار را خواب‌آلود می‌کند. متخصصان کلینیک دکتر مهدوی‌ نیا بیمار را از انواع روش‌ های بیهوشی آگاه می‌کنند و سپس بهترین روش بیهوشی با توجه به شرایط آن ها انتخاب می‌شود.
عوارض و خطرات انقباض کپسولی یکی از عوارض پروتز سینه است که گاهی باید برای آزاد کردن آن و یا برداشتن پروتز جراحی مجدد انجام شود. در صورت پاره شدن (ترکیدن) پروتز نیز بیمار باید برای برداشتن یا تعویض پروتز دوباره تحت عمل جراحی قرار بگیرد. خونریزی، عفونت، جایگذاری نامناسب پروتز، موج‌دار شدن سینه و تغییر حس دائمی در نوک پستان و یا دیگر بخش‌های سینه از جمله عوارض این عمل محسوب می‌شود.
آمادگی پیش از جراحی بیمار باید پیش از عمل پروتز سینه حتماً جراح را از داروهای مصرفی خود آگاه کند، چرا که احتمال دارد بعضی از آن داروها روند جراحی را مختل سازد بنابراین ممکن است پزشک از بیمار بخواهد تا مصرف بعضی از داروها را متوقف سازد یا تغییری در دستور مصرف‌شان ایجاد کند. بدیهی است که مصرف مکمل اهمیت فراوان دارد. مصرف آسپرین، فراورده‌های آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل‌های گیاهی باید
۱۰ روز پیش از جراحی متوقف شود.
پزشک با توجه به شرایط جسمی بیمار انجام آزمایش‌هایی معین را لازم تشخیص می‌دهد و احتمالاً از بیمار می‌خواهد تا چنانچه به تازگی ماموگرافی انجام نداده است این آزمایش تصویربرداری را پیش از عمل انجام دهد.


[ بازدید : 215 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تندرستی و سلامتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]